FAQ


Ile trzeba mieć towaru – żeby sprzedawać do sieci handlowych?

Z tym pytaniem zmaga się wielu przedsiębiorców: czy zatowarować się po sufit i dopiero rozpocząć próby docierania do kupców? A może wystarczy pójść z pomysłem – a towar wyprodukujemy / zaimportujemy, gdy będzie już będzie gotowe zamówienie i uzgodniona cena? Zanim podejmiesz jedną czy drugą decyzją weź pod uwagę specyfikę działania Działu Zakupów w sieciach handlowych.


 Ile dać marży – żeby sprzedać do sieci handlowych?

„Panie Tomaszu, żeby skrócić proces negocjacji proszę od razu podać najlepszą cenę” – takie słowa wielokrotnie dochodziły do moich uszu w ciągu tej dekady spędzonej na rozmowach z sieciami handlowymi. Inaczej mówiąc masz swoje 5 minut – prezentuj i spadaj. Albo dajesz najlepsze warunki i za chwilę dostaniesz zamówienie, albo nie zawracaj gitary.


Jakie są kary – przy współpracy z sieciami handlowymi?

Zdarzało się, że przedsiębiorca nie decydował się na współpracę z retailerem z obawy na kary, które były zapisane w umowie. Ale jaka jest praktyka? Czy zapisy zawierające kary są sposobem na wyciąganie kasy od dostawców? A może mają jedynie działać motywująco i nigdy nie są wykonywane? Zostań ze mną jeszcze 3 minuty, a powiem Ci o moich doświadczeniach z ostatnich 10 lat.


Jaki jest termin płatności – przy współpracy z sieciami handlowymi?

Czy sieci handlowe płacą na czas i czy w ogóle zapłacą kiedykolwiek? To pytanie, które chciałbyś zadać przed wysłaniem pierwszej oferty. Zaangażowanie środków finansowych naturalnie jest po Twojej stronie. W tym wpisie skupię się na temacie finansowania współpracy z sieciami handlowymi.


Co oznacza cena net-net lub 3xnet?

Panie Tomaszu w celu skrócenia procesu negocjacji proszę od razu podać najlepszą cenę – (kupiec z Biedronki). I co teraz? Szach-mat trenerzy technik negocjacji. Czas wytoczyć najcięższe działo, bo druga strona pyta konkretnie – bez kluczenia, bez koncetrowania się na zasadach fenomenologii oraz hermeneutyki ontologicznej, tylko prosto z mostu – redukcja transcendentalna i koncentracja na fundamentalnej analizie percepcji. Spokojnie … to tylko mocny wstęp – dalej będzie prosto i przyjemnie…


Czy sieci handlowe zwracają towar?

Napisałem kiedyś zimnego maila do jednej z największych sieci handlowej w Polsce. Zimnego – czyli takiego bez żadnych znajomości i na głównego maila bok@_sieci_handlowa_.pl Zazwyczaj takie zaproszenia do współpracy lądują w koszu, ale jak wiecie moje oferty są bardzo dobre jakościowo. W związku z tym po kilku dniach przyszła odpowiedź a w zasadzie zapytanie:„Panie Tomaszu, czy pracujecie Państwo w oparciu o pełne prawo zwrotu towaru?”